စီးပြားရီ၊ ႏုိင္ငံရီး၊ ပထဝီအရ ေရာထြီးနိယာျဖိဳက္ေတ။
ရခိုင္လူမႈအေဖြ႔အေစးေရ ေဒအခ်ိန္ကာလမာ အေပ်ာ့စားအခ်ိန္ကိုေရာက္နီေရ။ အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ရီးလမ္းေၾကာင္းေလ့ ေရာထြီးနီယာျဖိဳက္ေတ။ ေဒပိုင္အေျခအေနမ်ိဳးမာ ဝံသာႏုလုပ္ရပ္ေရ စိစပ္ေသခ်ာနီဖို႔လိုေရ။
ျပတ္သားဖို႔လို႔ေရ။
ယင္းေခတ္၊ ယင္းအခါက ရခိုင့္လႈပ္ရွားမႈကိုၾကည့္လိုက္ေက ရခိုင္ရာဇဝင္ကို ဗမာစာပီမာျပဳလုပ္ျခင္း၊ ရခိုင္အေၾကာင္းကို အဂၤလိပ္စာပီမွာေဖာ္ထုတ္ျခင္း၊ ရခိုင္ရိွးေဟာင္းစာပီကို ဗမာစာပီေလာကမာေဖာ္ထုတ္ျခင္း လုပ္နီခကတ္စြာကိုတြီ႔ရေရ။ ရခိုင္မႈအရပ္ရပ္ကို ေဖာ္ထုတ္ေရအပိုင္းကို ယင္းပိုင္တြိ႔ရျပီးေနာက္ပိုင္မာ ျမွင့္တင္ေရအပိုင္းကိုမတြိ႔ရေရ။
လႈပ္ရွားေရ အပိုင္းကိုမတြိ႔ရ၊ ရခိုင္ႏိုင္ငံကို ကိုယ္ႏိုင္ငံ၊ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေရ ကိုယ့္အမ်ိဳးသား၊ ရခိုင္ယဥ္ေက်းမႈေရ ကိုယ္ယိုဥ္ေက်းမႈ၊ ရခိုင္စာပီေရ ကိုယ့္စာပီလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ခစြာကိုမတြိ႔ရ။
ယင္းေခတ္ကပညာသွ်င္ရို႕ လုပ္ေဆာင္ၾကိဳး ပမ္းခကတ္စြာေရ အမွန္ပင္အက်ိဳးဟိပါေရ။
ယေကေလ့ အမ်ိဳးသားေဘာင္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား မလုပ္ခကတ္ ေတအတြက္စြာေရ အမွန္ပင္အက်ိဳးဟိပါေရ။
ယေကေလ့ အမ်ိဳးသားေဘာင္ကို ျပတ္ျပတ္သားသားမလုပ္ခကတ္ေတအတြက္နန္႔ ရခိုင္ေဘာင္နန္႔ ဗမာေဘာင္ ေရာထြီးလားခကတ္ေတ။
ေရာထြီးလားစြာမွာေတာင္ တန္းတူးရြယ္တူ ေရာထြီးလားစြာမဟုတ္ဘဲ၊ တဆင့္ခံလက္ေအာက္ခံအနီနန္႔ရာ ေရာထြီးလားခကတ္စြာျဖိဳက္ေတ။
ဝါးမ်ိဳခံရစြာထက္ဆိုးသိေရ။
ယင္းနန္႔ဇု အဂုငါ့ရို႕ေခတ္မာ ရခိုင္မာ စာဟိယင့္လား၊ ရခိုင္မာ ဂီတဟိယင့္လား၊ ရခိုင္မာ ေတးျခင္း ဟိဟင့္လား၊ ရခိုင္မာ အမ်ိဳးသားဝတ္စံုဟိယင့္လား စေရ ရွက္ေကာင္းထမ္း ေမးခြန္းတိ ေပၚလာရေရမဟုတ္လား။
ဇာေလာက္ထိေလးဆိုပါေက “ရခိုင္ေရ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးသား” “ရခိုင္ေျပလား၊ ရခိုင္တိုင္လား” “ရခိုင္ေရဗမာေျပ၏ အစိပ္အပိုင္းတခုမဟုတ္လား” “ ရခိုင္ေျပေရ ကိုလိုနီတပိုင္းရာျဖိဳက္ေတ။
လံုးဝကိုလိုနီမဟုတ္” “ရခိုင္ အမ်ိဳးသားရီးလုပ္ေက က်ိဳင္းေျမာင္းေရ။
ရခိုင္ယိုဥ္ေက်းမႈကို ျမင့္တင့္ေဖာ္ထုတ္ စြာေရ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲေရ” စေရ ေမးခြန္းတိ စကားတိ ေပၚေပါက္လာခရေရမဟုတ္လား၊ ဇာေလာက္ထိရွက္ဖို႔ေကာင္းေရေလး။
ေဒရခိုင္ဝံသာႏုေခတ္မွာ ထိေရာက္ေတေျပ့ဝမႈ၊ ရင့္က်င္မႈ၊ ျပတ္သားမႈရိွ႕မဟိခလို႔ ရခိုင္ေဘာင္နန္႔ ဗမာေဘာင္ ေရာထြီးလားခရေရ၊ အမ်ိဳးသားယွိဥ္ေက်းမႈေဘာင္ျပတ္သားမွ အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ရီး ေဘာင္ျပတ္သားဖို႔၊ ေယမွ ျပတ္သားေရ အမ်ိဳးသားေအာင္ေပြးကိုရဖို႔။
အမ်ိဳးသားရီးေဘာင္ျပတ္သားမွ အမ်ိဳးသားေအာင္ေပြးကိုျပတ္သားဖို႔။
အဂုပိုင္ ေဘာင္ေရာထြီးစြာ၏ အေၾကာင္းတရားကို မ်က္ေမွာက္ကလကပင္ အတိတ္ကာလအထိ ျပန္ေလသံုးသတ္ေၾကေက ေအာက္ပါအတိုင္းတြိ႔ဟိရေရ။
(၁) ၂၀-ရာစု ပထမပိုင္း ရခိုင္ႏိုင္ငံရီးေခါင္းေဆာင္စာပီယွိဥ္ေက်းမႈေခါင္းေဆာင္ရို႕ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတာ္လွန္ရီးလမ္းေၾကာင္းကို ဂရုမစိုက္ျခင္း။
(၂) ၁၉-ရာစုကာလက ျဗိတိသွ်အရင္းသွ်င္ေနေခ်႕ရို႕ ရခိုင္စီးပြားရီး၊ ႏိုင္ငံရီး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈရီးတိကို ေရာထြီးပိုက္ျခင္း၊ ရခိုင္ေျပကို ခြဲစိပ္ခ်င္ပိုင္ ခြဲစပ္လို႔ ေပါင္းစပ္ခ်င္ပိုင္ ေပါင္းစပ္က္ျခင္။
(၃) ၁၈-ရာစုကာလက ဗမာပေဒသရာဇ္ေနေခ်႔ရို ရခိုင္အမ်ိဳးသား လကၡဏာအရပ္ကို ဖ်က္ဆီးပိုက္ျခင္း တေျပလံုးကို ေဆာက္ေတရာမေအာင္ ႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ျခင္း။
(၄) ၁၇-ရာစု ရခိုင္အမ်ိဳးသားအခ်င္းခ်င္း ေဒသစြဲအရ၊ ဂိုဏ္းစြဲအရ ခြဲျခားခကတ္ျခင္း၊ အမ်ိဳးသားေစးရံုးရီး ျပိဳက္ကြဲပ်က္စီးျခင္းရို႕ျဖိဳက္ေတ။
ရပိုင္ပ်က္ဆီးနီစြာ၏ သရုပ္ကို ေနခ်ဲ႕အဆက္ဆက္ ကိုင္တြယ္ဖ်က္ ဆီးခေကေလ့ ရခိုင့္ေခါင္းေဆာင္အဆက္ဆက္ မကိုင္တြယ္မျပဳျပင္ခကတ္လို႔ မေတာ္လွန္ခကတ္လို႔ ငါရို႕အဂုပိုင္အျဖိဳက္ဆုိး အနႏဆိုးတိကို ရင္ဆိုင္လာကတ္ရစြာျဖစ္ေတ။
အဂုထိ ဗမာေနခ်ဲ႕ရို႕ေရ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေထးကို ဂိုဏ္းဂနစြဲစိတ္၊ ေသစြဲစိတ္ရို႕ကို ရခိုင္သစၥာေဖာက္တိက တဆင့္ျဖိဳက္ျဖိဳက္၊ တိုက္ရိုက္ျဖိဳက္ျဖိဳက္ သတ္သြင္းနိတုန္းျဖိဳက္ေတ။
ယင္းနန္႔ အဂုငါရို႕အတြက္ၾကပ္ၾကပ္သတိထားစရာ သခၤန္းစာယူစရာေလးျဖိဳက္ေတ။
No comments:
Post a Comment